اخبار داخلی
شماره: 2267
1391/10/26 - 05:54
دکتر سلطانخواه: مقام اول منطقه در نگارش مقاله های زیست فناوری از آن ایران است

دکتر نسرین سلطانخواه ،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در آیین افتتاح دومین نمایشگاه زیست فناوری که سه شنبه 27 دی ماه برگزار شد، با اشاره به ورود ایران به مرحله جدیدی از توسعه علم و فناوری گفت: اکنون در تولید مقاله های حوزه زیست فناوری درمنطقه مقام اول را داریم و در جهان نیز دارای رتبه سیزدهم هستیم.


مرجان آقبلاغی

به گزارش بنیان، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور صاحب قدم لطفی، رئیس ستاد توسعه زیست فناوری کشور، نادری‌منش،معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از متخصصان حوزه بیوتکنولوژی برگزار شد.

دکترسلطانخواه در این مراسم گفت: امروز کشور ما در عرصه توسعه علم و فناوری وارد مرحله جدیدی شده و طی دوره بیست ساله ، سرمایه گذاری های عظیمی در حوزه زیر ساخت ها و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه داشته است.

 وی افزود: براساس آخرین گزارش ها ،در تولید مقاله طی سال های 2005 تا 2011 از رتبه سوم به رتبه یکم صعود کرده ایم که این موفقیت حاصل تلاش استادان و محققان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر این موضوع که امروز وقت آن رسیده که اهداف توسعه و فناوری در کشور تکامل پیدا کند  خاطر نشان کرد: زیست فناوری از حوزه های قابل توجه ای است که با رشته های مهم از جمله پزشکی، کشاورزی و محیط زیست ارتباط  دارد و توفیق در این حوزه باعث تحول در دیگر علوم می شود .
وی در ادامه به توفیق در تولید داروهای نو ترکیب اشاره و تصریح کرد: اکنون کشور ما 19 محصول نو ترکیب را تولید می کند و قرار است 10 محصول دارویی نو ترکیب دیگر به زودی رونمایی و وارد بازار شود که با ورود این 10 قلم، صرفه جویی ارزی 146 میلیون دلاری را خواهیم داشت .

وی در پایان به اختصاص بیش از 35 میلیارد تومان حمایت های تسهیلاتی به بخش های دولتی و خصوصی در این زمینه خبر داد و گفت: از 147 داروی نو ترکیب سهم چین 14 قلم ، هند 16 قلم و ایران 19 قلم است که با رونمایی شدن از  10 داروی جدید به 29 قلم خواهد رسید.
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved